تقویت زیرساخت های کارآفرینی در کشور، عامل توسعه محیط کسب‌وکار

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: تقویت زیرساخت ها و بنیان های کارآفرینی در کشور به توسعه محیط کسب‌وکار منجر خواهد شد و اگر دولت در پی ارتقای اشتغال است باید نهادهای توسعه کارآفرینی را تقویت کرده و مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ سیده فاطمه مقیمی در حاشیه اجلاس هیات نمایندگان اتاق ایران در مشهد، اشاره ای به شرایط اقتصادی فعلی کشور نمود و گفت: اگر دولت در هر کدام از این برهه های حساس صدای بخش خصوصی را می شنید و بدان توجه می کرد، وضعیت امروز کشورمان به مراتب بهتر بود. در قانون این ظرفیت دیده شده که اتاق به عنوان مشاور برای قوای سه گانه، نظرات خود را اعلام نماید و آن ها نیز بدان گوش بسپارند اما از شنیدن تا عمل کردن به این پیشنهادات، تفاوت زیادی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: ای کاش فضایی برای جمع آوری و لحاظ کردن تمام این تجربیات بخش خصوصی وجود داشت و حتی اثرگذاری آن مورد سنجش قرار می گرفت.

مقیمی در ادامه به اهمیت توسعه کارآفرینی و ترویج مصرف کالای ایرانی پرداخت و عنوان کرد: اگر مصرف کالاهای داخلی به یک عادت برای ایرانیان تبدیل شود، چرخ اقتصاد خواهد چرخید و اشتغال نیز بهبود خواهد یافت. البته که تحقق چنین مهمی منوط به آن است که اهتمام لازم برای فرهنگ سازی و ترویج گری و حتی حمایت لازم از سوی قانونگذار و مجری دولت شکل بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *